Az új Navi kártyák már nem a GCN architektúrára fognak épülni, ahogy már megszokhattuk az előző 5 generációtól, hanem egy teljesen új, RDNA névre hallgató architektúrát kapunk.
Az AMD szerint az új kártyák 1,5× akkora teljesítmény leadására lesznek képesek ugyanakkora áramfelvétel mellett, így kielégítve a modern játékok és a felhasználók igényeit.
Azonos órajelen egy régebbi kártyával összehasonlítva 25%-os teljesítmény növekedést figyelhetünk meg.
Az a hír is megerősítésre került, hogy az új NAVI kártyák GDDR6-os memóriachippel lesznek felszerelve.
A bemutatott RX 5700-as modell amit a bemutatón láthattunk az Nvidia RTX 2070-es modelljének konkurense lesz.
A tesztjáték egy AMD által szponzorált új cím volt, a Strange Brigade. Itt az új, de még mindig fejlesztési fázisban álló Navi kártya 10%-al verte el az RTX 2070-est.
- Viszont ne feledjük, hogy nem tudjuk milyen vasat raktak a kártyák mellé! -
PCIe 3.0 és PcIe 4.0 sávszélesség teszten a régebbi generációt egy Intel Core i9 9900K képviselte egy RX 2080Ti-al, míg a 4.0-át egy Ryzen 7 3800X a már fent említett RX 5700-as Navi kártyával.
Itt nem az Intel - AMD harcot volt érdemes megfigyelni, igazából egy még ki nem adott PCIe 4.0 szabványú magas átviteli sebesség port összehasonlítása volt a mostani szabvánnyal.
A 3.0 14 FPS-t míg a 4.0 25 FPS-s produkált.
Ezzel azt szerették volna szemléltetni, hogy a majd elkészült új sávszélesség mennyivel tudja megdobni a videókártyák teljesítményét.
Írta: Lukács Dániel
< vissza