Manapság ez egy számítógép erősségének a fokmértéke. Ha elmeséled milyen géped van, az első kérdés az lesz: Hány FPS-el fut az X játék?
De mi is valójában az FPS? Miért jó ha minél több van belőle?
Az FPS a Frame Per Second rövidítése. Jelentése: képkocka per másodperc. Vagyis az adott mozgókép hány képkockát tartalmaz másodpercenként.
A mozgókép megalkotásánál hamar rájöttek, hogy mi az a képkockaszám ami után már folyamatosan képet látunk mindenféle akadozás mentesen: 24.
24 képkocka elég ahhoz, hogy szakadozás mentes, folyamatos képet lássunk. SŐT! Elárulom azt is, hogy az egész estés mozifilmek is ezen az értéken készülnek el.
Ha 24 képkocka elég ahhoz, hogy folyamatos képet lássunk, miért létezik egyáltalán 50-60-100-120 fps?
A 24 képkockán egy természetes motion blur látható, ami azt jelenti, hogy ha megállítod a filmet akkor valószínűleg egy elmosódott jelenetet fogsz látni. Minél több képkocka van egy másodpercben, annál több a folyamatos éles képünk. Többek között ezért is forgatnak le mondjuk bizonyos jeleneteket 120 fps-el, mert ha lassítanak rajta, akkor is élesnek láthatjuk a képet.
Játékoknál ugye fokozottan számít, hogy hány képkockát látunk másodpercenként. Nem mindegy, hogy egy “lövöldözős” játéknál mennyire látjuk tisztán a terepet, gyors mozgás mellett. Egy akciódúsabb jelenetnél, mondjuk teamfightnál kellemetlen lehet, ha hirtelen elveszítjük az FPS felét.
Elmondhatjuk, hogy minél több az FPS annál jobb. Viszont megkérdeztünk titeket is: nektek mi az ami már elég? Örömmel láttuk, hogy olvasóink és vásárlóink között a felhasználók szinte minden része megtalálható. Volt aki rávágta, hogy 100 fps már kb elég, valakinek jó a 30 is, de legtöbben a 60 fps közeli értéket írtátok.
Alapvetően elmondhatjuk,hogy a felhasználói élményt dönt, hogy mi számít már jónak. Van aki élvezi a játékot 30 fps-en is, ha az stabilan fut, van aki viszont nem elégedett ezzel, többet szeretne.
Írta: Lukács Dániel
< vissza